Friday, July 21, 2006

Lidt opsamling og underholdning!

Så er der gået 10 dage siden bombeangrebene i Mumbai, og umiddelbart har ingen taget ansvar. Så vil den vakse læser måske tænke 'hvad er så formålet, ud over at slå ihjel og ødelægge?'. Mit svar til dette er 'pas!'.
Myndighederne mener, at sporene peger mod Pakistan, men kan intet bevise. Indien-/Pakistan-/Kashmir-konflikten spøger vist stadigvæk. 181 mennesker blev dræbt og 800 såret i de 7 angreb mod togene.

Vi har desuden lidt problemer med billederne på blog'en (hjemmesiden). Serveren, som billederne ligger på, er ude af drift i små 14 dage pga. flytning. Jeg har fået flyttet billederne midlertidig til en anden server, men har ikke opdateret alle henvisningerne til billederne i alle vores indlæg, kun de nyeste indlæg er opdateret. I vil derfor have problemer med at se billeder fra indlæg som er mere end et par måneder gamle (arkivet).

Og så til lidt sjov og spas. Det er det vist tid til. Jeg har tidligere underholdt enkelte af Jer med et videoklip. Jeg fik det tilsendt fra min gode ven Helgo, og så med det samme, at det var optaget i Indien, og med stor sandsynlighed i Mumbai. Taxaer, rickshaws og den klassiske hvide 'Ambassador', som er indisk produceret, ses tydeligt i videoen, og videoen beskriver rigtig godt hvordan trafikforholdene er her i byen. Jeg kan så fortælle, at forholdene er blevet kraftigt forværret af monsunen, som har ødelagt vejene fuldstændig. Tosset by. :o)

Thomas

2 Comments:

At 3:29 PM, Blogger Allan Østbjerg said...

De plejer at være relativt hurtigt ude med meldinger om 'vi dræbte 181 uskyldige mennesker for fredens skyld', så det virker da besynderligt, at ingen har reklameret med, at netop de er den organisation, som ønsker fred - eller whatever - ved at dræbe.

 
At 8:09 AM, Blogger Stine & Thomas said...

Ja, du har bestemt ret Allan. Det er egenlig lidt skræmmende. Det ville på en måde være nemmere at acceptere, hvis der blev taget et ansvar. Fatter det ikke. De har anholdt 4 personer, men så vidt jeg har hørt, er der ikke den store forbindelse til egentlige organisationer...endnu. Hmm...

Thomas

 

Post a Comment

<< Home